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북미 국제연합(UN)의 전세계 창작자 도움 요청(Global Call to Creatives) (~’20.04.14) 2020-03-30

전세계적 코로나19 확산과 관련하여, 국제연합 UN에서 전세계 창작자들을 대상으로 공개적인 도움을 요청했다.

크리에이터, 소셜 인플루언서, 미디어 소유자, 브랜드, 커뮤니티 그룹 등의 창작자들에게 각자의 창의적이고 문화적 다양성 등을 통하여 아래의 주요 메시지들에 대한 확장에 대한 도움을 요청했다. 마감 기한은 4월 14일까지이며, 4월 30일에 선정자가 발표된다.

현재 필수적인 공중 보건 행동이 필요한 주요 메시지는 아래와 같다.

1. 개인 위생 (Personal hygiene)
2. 사회적 거리두기 (Social distancing)
3. 증상 인지 (Know the symptoms)
4. 전염 유형 (Kindness contagion)
5. 루머 부수기 (Myth busting)
6. 기부하기 (Do more, donate)

소셜미디어, 디지털 퍼블리셔, 스트리밍 플랫폼, 방송, 라디오 등의 형태로 전파가 가능하므로,

1. 비디오(6초, 15초, 30초, 60초, 혹은 더 길게 가능)
2. 그래픽(소셜미디어포맷)
3. 오디오(음악, 인적서비스, 코미디)
4. 활성화 및 고립 아이디어 등

형식이 가능하며, 영어, 스페인어, 프랑스어, 아랍어, 포르투갈어, 독일어 등의 언어를 우선하고 있다.

이미 만들어진 영상/포스트 등 혹은 UN의 요청에 응답할 창작자들은 아래 링크를 통해 접수가능하다.

보다 자세한 내용은 아래 링크를 참고하길 바란다.

The United Nations has issued an open brief - Global Call to Creatives. There is no deadline.

For the first time, the UN is launching an Open Brief to Creatives everywhere to help spread public health messages in ways that will be effective, accessible and shareable. Together we can flatten the curve.

This isn’t a single campaign. We are looking for a multitude of creative solutions to reach audiences across different cultures, age groups, affiliations, geographies and languages. We are asking you to extend your imagination, raise your ambition and lend your support and ingenuity.

By reaching out to creatives around the world, we hope to inspire creatives, influencers, talent, networks, media owners + who can take these key messages and bring their own magic to them - a creative twist, a cultural quirk, an interpretation which helps amplify them to audiences we are not yet reaching. 

The UN has identified six key areas of public activation most essential right now. Together these make up six ’mini-briefs’ or episodes: 

1. Personal hygiene
2. Social distancing
3. Know the symptoms
4. Kindness contagion
5. Myth busting
6. Do more, donate

Further resources, facts, ideas, inspiration are in the UN Brief: 

https://docs.google.com/presentation/d/1uR9gq1nC_ZYlGHkyaU7bRivTJ0gmtaxqZ5_4BvzcGnM/preview

Creative content which is ready for dissemination or has already gained traction should be submitted for considered use by the UN via this form: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScQX6P1c9c72TjCGYE3INTq9K0aIRVFcIKFtXIAH0H96znv2A/viewform

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